تیری آنری: بارسا عین شعارش «فراتر از یک باشگاه»است؛ نمی توان مسی را با کلمه توصیف کرد

 

همیشه به دوستانم می گویم که برد6-2مان در برنابئو مقابل رئال مادرید اتفاقی فراموش نشدنی بود؛ به ویژه به خاطر بازتابی که داشت. شادی هواداران ما بعد از آن بازی تا اعماق قلبم پیش رفت

سایت گل- تیری آنری ستاره 36ساله و اسبق باشگاه بارسلونا هنوز تیم سابقش را فراموش نکرده است. تیتی در گفت و گوبا روزنامه ال موندودپورتیوو به بررسی اوضاع تیم کاتالان پرداخته.دراینجا می توانید گزیده ای از این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

*درقلبت اول طرفدار آرسنال هستی. ممکن است بالاخره امسال، سال آنها باشد؟

امیدوارم.با وجود باخت مقابل لیورپول، آنها عملکرد خوبی دارند وونگر شایسته گرفتن مزدتلاشهایی که درتمام این سالها انجام داده، است. درلیگ برتر رقابت شانه به شانه است؛حداقل امتیازات، آرسنال،سیتی و چلسی  را ازهم جدا کرده.خیلی خوب می شود که بتوانیم قهرمان اروپا شویم. آرسنال درلیگ قهرمانان اروپا بدشانسی آورده که دوباره به بایرن خورده ولی نباید تسلیم شد

 *الگوی فوتبالی ات چه کسی بود؟

پدرم اولین کسی بود که مرا تشویق می کرد. مثل همه بچه های دیگر دوست داشتم ازاوتشکر کرده و او را خوشحال کنم.بعد از آن درفوتبال حرفه ای واقعا تحت تاثیر مارکو فان باستن بودم.او یک مهاجم کامل است: گل می زند و پاس گل می دهدو...

*سه سال دربارسا بازی کردی که 2سال آن زیرنظر گواردیولا بوده؛ نظرت درمورد سرمربی کنونی بایرن چیست؟

من شخصا ونگر را مثل پدرم می دانم و جایگاه او درقلبم دور از دسترس سایرین است ولی باید بگویم که پپ هم تعجب انگیز و فوق العاده است. از دیدگاه حرفه ای او بهترین سرمربی ای است که داشته ام.چون نظم و انضباط خاص خودش را داشت و دیدگاه صحیحی به بازی داشت. همه چیز برنامه ریزی شده بود وجایی برای هیچ حرفی نمی ماند.اوهمیشه یک گام از بقیه جلوتر بود.او وونگر دوتاازالگوهای من هستند؛هردویشان از نظر من فوق العاده اند.گواردیولا به تیم اعتماد به نفس می داد و باتلاش زیاد تدریجا به خودباوری رسیدیم و گلهای زیادی می زدیم،حتی از روی کرنر وضربات ایستگاهی.همیشه او یک لیدر است ومغز متفکر بازیهاست. تیم گواردیولا تدریجا موفقیت هایش را آغاز کردواین روند ادامه یافت. حفظ موفقیت های تیم کار ساده ای نیست. پپ بارسا را درجایگاهی که شایسته اش بود قرار داد.

*آیا خودت را عضو مهمی درتاریخ بارسا می بینی؟

همه می دانند که آرسنال چه جایگاه ویژه ای در زندگی من دارد ولی من خیلی خوش شانس بودم که یکی از اعضای بارسا هستم. فکر می کنم که کسی نمی تواند نسبت به احساس من به بارسا تردید داشته باشد. خودم را طرفدار بارسا و آرسنال می بینم.

*کسب شش جام قهرمانی در طول یک سال، اتفاقی تکرار نشدنی است؟

فکر کنم که فقط بارسا وبایرن می توانند چنین کاری را انجام دهند؛درهرصورت می توان با این رکورد برابری کرد ولی نمی توان از آن پیشی گرفت

*حتی بارسای کنونی هم نمی تواند؟

فکر کنم می تواند.البته بارسا با فرازونشیب های زیادی روبروشده ولی همچنان تیم بزرگی است و آنها مسی را نیز دراختیار دارند

*بهترین خاطره ات از دوران حضور در بارسا چیست؟

همیشه به دوستانم می گویم که برد6-2مان در برنابئو مقابل رئال مادرید اتفاقی فراموش نشدنی بود؛ به ویژه به خاطر بازتابی که داشت. شادی هواداران ما بعد از آن بازی تا اعماق قلبم پیش رفت. می دیدم که درتیم ویژه ای هستم.قبل از بازی چابی و پویول تلاش می کردند برایم توضیح دهند که اگر بررئال غلبه کنیم، چه حسی به ما دست می دهد. اول ازهمه برد در برنابئو و دیدن خشم و ناامیدی آنها ودرک مفهوم اینکه غلبه بررئال چه حسی دارد و به ویژه با آن برد قاطعانه..من دیدم که رقابت رئال و بارسا فراتر از هرچیز دیگری است.سحرگاه بود که به بارسلونا رسیدیم و دراطراف فرودگاه مملو از هواداران بود.همه منتظر ما بودند؛ این اتفاق درحالی رخ داد که ما هنوز قهرمان نشده بودیم

*به نظرت بارسا واقعا باشگاه متفاوتی است؟

بدون تردید.می توانم بگویم که دقیقا مثل شعار خود باشگاه،«بارسا فراتر از یک تیم » است. افرادی هستند که این رادرک نمی کنندیا با من موافق نیستند ولی با برد ویاقهرمانی بارسا، شرایط روحی شهر وکل منطقه کاتالونیا تغییر می کند.بحث یک منطقه خاص دربارسلونا یابخشی از کاتالونیا نیست، بلکه همه شاد می شوند.این منطقه تیم های دیگری هم دارند ولی این تیمها به اندازه بارسا موفق نبوده اند. وقتی بارسا می برد، کاتالونیا شاد می شود و یک شب اروپایی در نوکمپ، واقعا تکان دهنده است

*درمورد مسی چه حرفی داری؟

نمی توان مسی را با کلمات توصیف کرد. او بازیکنی از دنیای  دیگری است. بدون شک بهترین است. دیدن روزمره او در کنارت حس فوق العاده ای است.مسی کارهای غیرقابل تصوری را انجام می دهد و نمی دانم که در کارنامه ورزشی اش تاکجا می تواند برسد ولی بدون شک او بازیکن بی نظیری است

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 2 اسفند 1392 | 6:1 PM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.